poniedziałek, 23 lutego 2015

"ZOO" Katarzyna Groniec, czyli 20.02.2015

20.02.2015 o godzinie 19:00 w Centrum Kultury Śląskiej Zgoda w Świętochłowicach zjawiła się na scenie Katarzyna Groniec - w ramach trasy koncertowej "ZOO" z piosenkami Agnieszki Osieckiej. Ja zasiadłam na widowni i dałam się ponieść muzyce wykonywanej przez moją ulubioną piosenkarkę. Kasi interpretacje wzruszały mnie i zachwycały, a oprawa muzyczna wywołała nie lada zdziwienie. Piosenki Osieckiej w elektronicznych aranżacjach? Nie myślałam, że to się może udać, a jednak...
Kasia wykonała skok na głęboką wodę, bowiem zmierzyła się przede wszystkim z wykonawcami, z którymi ciężko się zmierzyć. Kiedy usłyszałam, że w ramy koncertu wpleciona jest piosenka Kaliny Jędrusik "Ja nie chcę spać", pomyślałam sobie, że to się może nie udać. Wielu próbowało, ale nikt nie doskoczył do oryginału. Czy Kasia doskoczyła? Na pewno nie położyła utworu, czuć było w nim rękę Agnieszki i duszę Kaliny, a zarazem to, co najlepsze w Kasi, czyli jej wrażliwość, delikatność i wielkość. I za to naprawdę wielkie brawa i słowa najwyższego uznania - Kasia każdą piosenkę zrobiła ze smakiem, nie gubiąc po drodze wykonania oryginalnego, z szacunkiem do pierwotnego wykonawcy i do autorki tekstu. Coś fantastycznego i rzadko spotykanego, bo jednak częściej artysta przerabia pod siebie i gubi w utworze to, co najważniejsze. W "ZOO" w każdej piosence jest 100% Kasi w Kasi, a zarazem piosenki zachowują swój pierwotny charakter.
Panowie też stanęli na wysokości zadania - śliczne solówki instrumentalne, ładnie zagrane podkłady i nawet chórki! Cała ekipa była fantastyczna - bez dwóch zdań.
A teraz, kiedy opadły już emocje, a "ZOO" wyjechało ze Śląska, żeby cieszyć uszy (i oczy!) w innych zakątkach kraju, nie pozostaje nic innego, jak czekać na płytę z zapisem piosenek.

Na zachętę. I wspomnieniowo. Jedna z piosenek koncertowych.
Katarzyna Groniec

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz