sobota, 6 października 2018

"Zdrada scenarzystów" Wojciech Nerkowski

Tytuł: Zdrada scenarzystów
Autor: Wojciech Nerkowski
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Liczba stron:404

Zdrada scenarzystów stanowi kontynuację Spisku scenarzystów, o którym pisałam całkiem niedawno. Bardzo przyjemna seria - ni to kryminalna, ni to obyczajowa, ale na pewno utrzymana w dobrym tempie. Są to powieści, w których naprawdę dużo się dzieje. 



Wydarzenia z poprzedniego tomu stają się doskonałym materiałem na scenariusz. Ekipa wyrusza na Teneryfę, żeby nakręcić prawdziwy kryminał. Głównymi bohaterami są Kuba, Artur i Sylwia, którzy przed trzema laty próbowali odnaleźć zabójcę Palomy. Ich heroiczna akcja ma zostać sfilmowana, a  oni sami zaczynają się nieswojo czuć - w końcu aktorzy wcielają się w nich samych! 

Smaczku całej tej egzotycznej wyprawie dodaje zabójstwo jednego z aktorów. Kilku podejrzanych, liczne tropy, oskarżenie nowego scenarzysty, że próbuje w ten sposób wylansować produkcję. Tylko czy aby na pewno? Śledztwo grzęźnie, a tymczasem morderca dopada kolejną osobę... 

Kolejna seria książek, w której kontynuacja dorównuje, a może wręcz przewyższa poprzednią część. Bardzo się cieszę, że miałam okazję przeczytać tę powieść i spotkać się ponownie z bohaterami, których naprawdę polubiłam. Kuba - niezmiennie pogubiony, niezmiennie szukający szczęścia w życiu. W obliczu związku siostry ze znanym aktorem, jej bywania na salonach, życie Kuby wydaje się smutne i jakieś niepełne. Oddany pracy, nawet w ekstremalnych warunkach, jakimi bez wątpienia są zbrodnie, szuka kogoś, z kim mógłby się związać. Sylwia rozkwita w czułych ramionach Artura. Są ze sobą szczęśliwi, a zarazem są nieszczęśliwi, że muszą się rozdzielić na jakiś czas. Tym bardziej że Artur pojawia się na łamach plotkarskich portali - także w towarzystwie pięknej kobiety.  Prasa huczy podejrzeniami, bombarduje niejednoznacznymi fotografiami, a uwięziona na wyspie Sylwia jest bezradna. Chciałaby ufać, ale jak tu ufać, kiedy ukochany nie odbiera telefonu, a wszyscy zaczynają jej współczuć zaistniałej sytuacji? 

Nowa szefowa, zwana pieszczotliwie Palomą Bis, jest załamana zaistniałą sytuacją. Poza ambicją włożyła w nową produkcję mnóstwo pieniędzy i nie wyobraża sobie, że mogłaby ona nie pojawić się na ekranie. Początkowo występuje w charakterze pierwszej podejrzanej, zwłaszcza że koło niej kręci się mafia. Jednak czy to nie byłoby zbyt proste? Z drugiej strony - historia lubi się powtarzać. 

Tym razem Autor nie zwiódł mnie aż tak, jak to się stało w pierwszej części i domyśliłam się, kto za tym wszystkim stoi. Jednak zakończenie zaskoczyło mnie o tyle, że sama nie potrafiłam wymyślić, w jaki sposób musiał działać morderca. I dlaczego nie prowadziły do niego żadne ślady. 

Świetna książka, bardzo odprężająca, a zarazem trzymająca w napięciu. Bohaterowie bez zmian - dający się lubić i sympatyczni, a cała historia utrzymana w klimacie pierwszej części, a zarazem wprowadzająca powiew świeżości w postaci akcji, która rozgrywa się za granicą. Dużo słońca, piękne krajobrazy, uniesienia miłosne, długie Polaków rozmowy za kulisami kręconych scen, to tylko nieliczne zalety powieści. 

Polecam i z niecierpliwością czekam na kontynuację. 



Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Czwarta Strona.



20 komentarzy:

  1. Z zainteresowaniem sięgnę po obie książki, już dopisuję do listy czytelniczej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele zalet, które najprawdopodobniej przyciągną mnie do tych przygód czytelniczych. :)

      Usuń
  2. Ja jakoś nie mogę się przekonać, żeby sięgnąć po tą serię. To chyba nie moje klimaty, ale fajnie się czytało trwoja recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę za sobą i również stwierdzam, że przewyższa jakością swoją poprzedniczkę. Co więcej – bohaterowie ukazują zupełnie inne twarze, co wyraźnie świadczy, iż przeżyli coś okropnego w przeszłości. No i nie zabrakło słynnego poczucia humoru, który w połączeniu z kryminalną nutą oraz miłosnymi rozterkami tworzy mieszankę wybuchową. Ajj, nie mogę się doczekać kolejnej części! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te książki są już na moim czytniku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać czasami warto dać szansę drugiej części pomimo tego, że pierwsza nas zawiodła :) Jeżeli tylko będę miała szansę przeczytać, na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak trzyma w napięciu to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi to całkiem nieźle, wcześniej o nie nie slyszałam. Fajnie, że autor rozwija się z kolejnymi tomami, zawsze miło to obserwować :)
    pozdrawiam, dodaję do obserwowanych i będę wpadać c:

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam :) A na kolejną część czekam i mam nadzieję, że będzie równie.. przyjemna :)

      Usuń
  8. Z chęcią zapoznam się z tymi tytułami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie przeczytam, najlepiej zakupiłabym też do biblioteki, ale nie wiem czy fundusze na ten rok pozwolą :O

    OdpowiedzUsuń